Uglen fra Uglevang. Temafoto.
Uglen fra Uglevang. Temafoto.
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

DEBAT: Vi skal have en anden administrator i Lillerød Boligforening

Af Tanne Kiel, Ørnevang 36, st. th.

Hvor lyder det dog fint og pænt, men beklager Michael Demsitz, vi kan ikke bruge alle de beklagelser til noget – ej heller dem fra div. formænd.

Og jeg synes, du glemmer at nævne, at du kun har rykket vores huslejestigning to måneder, hvilket vil sige, at vi allerede stiger pr. 1. okt. – måske det tidspunkt på hvilket den nye del af renoveringen først starter op.

Og hvor længe varede det 1. gang; jo, ca. ét år.

Det er slet ikke godt nok, Demsitz.

En anden ting er, at vi er mange, der slet ikke kan forstå, at det kan være så svært at placere et ansvar. Når man etablerer to såkaldte prøveblokke (referenceblokke), så er tingene vel dømt til at gå galt, når projektleder og rådgiver/arkitekt på intet tidspunkt møder op og tjekker, om tingene nu bliver lavet, som det er aftalt og planlagt.

Det er præcis derfor man først har opdaget fejlen så sent. Det er først da folk begynder at komme med meldinger om, at det blæser ind i hovederne/håret på dem EFTER gardinkasserne er sat op næsten hele vejen rundt, altså, i samtlige af afdelingens lejemål. Først dér begynder I at røre lidt på jer ...

Hvorfor har man ikke holdt øje med tingene fra starten?

Hvorfor har man ikke tjekket arbejderne i de prøveblokke, da de var under udfærdigelse?

Hvad har man ellers 'prøveblokke' til?

Og i virkeligheden handler det er slet ikke om, hvor meget vi bliver informeret, og at man 'virkelig prøver at få en afklaring hurtigst muligt'. Det her handler om, hvorvidt det her kunne have været undgået, hvis man havde haft kompetente og professionelle folk på de afgørende poster.

Det er dét, der er sagens kerne. Det er dér, jeg vil foreslå, at BDK sætter alvorligt ind.

Det var jo også inkompetence, der var årsag til, at et underskud nåede at hobe sig op på vores antennebidragskonto, som en BDK-medarbejder forsøgte at klare ved at smide regningen (Kr. 250,- oveni den almindelige betaling) i beboernes postkasser. Hver måned i et helt år skulle hvert lejemål betale Kr. 250,- ekstra for at udligne det ophobede underskud, som en af BDK’s medarbejdere havde 'overset'.

Det er sådan BDK klarer fejl og fadæser pga. inkompetence og mangel på rettidig omhu på div. af de afgørende poster i organisationen; de lader beboerne betale – på alle mulige måder!

Det er så inkompetent, så uprofessionelt og for dårligt, at det er svært at finde ord for ...

Den eneste løsning, som jeg ser det, er at få en anden administrator i Lillerød Boligforening, så vi forhåbentlig kan gå en mere tryg og værdig fremtid i møde.

Publiceret: 04. Juli 2017 12:24
¨
Se også:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Allerød Nyt

ANNONCER
Se flere
Politiken
Seneste nyt
Ekstra Bladet
Seneste nyt
Jyllands-Posten
Seneste nyt