Temafoto.

Temafoto.

DEBAT: Movia: Vi har en bred vifte af tilbud til alle kunder

Camilla Struckmann, kommunikationsdirektør i Movia

Ritta Ærø Hansen spørger Movia i et debatindlæg bragt her i avisen, om man skal have en computer for at finde køreplanerne, nu de er erstattet med digital trafikinformation. I indlægget fremgår det også, at Movia ikke har råd til at udskifte køreplaner ved stoppestederne.

Så galt står det nu ikke til. I Movia stiller vi faktisk ikke krav til en bestemt teknologi for at få adgang til trafikinformation. På stoppestedet er informationen liveopdateret og digital. Den kan man f.eks. tilgå med vores SMS 1250-service, og få besked med det samme om, hvornår bussen rent faktisk kører. Det kræver ikke en smartphone at sende og modtage en sms, til gengæld er det noget, som de fleste unge og gamle kan finde ud af – og gør ofte.

På dinoffentligetrafik.dk og Rejseplanens hjemmeside eller app indgår den liveopdaterede trafikinformation nu også. I vores kundeundersøgelser svarer kun ca. 12 pct. af kunderne, at de bruger de trykte køreplaner ofte eller meget ofte. Og med ca. 1 mio. opslag i Rejseplanen hver dag tyder det på, at hovedparten af vores kunder tjekker og planlægger deres rejse på forhånd. Og det giver også god mening.

Til de kunder, der ikke er digitale, har vi holdt fast i, at man ringe til DOTs kundeservice på 70 15 70 00 og tale med en medarbejder, som kan hjælpe. Vi tilbyder, at man kan få tilsendt den køreplan med posten, som før hang på stoppestedet, så man kan have den derhjemme. Man kan også selv printe fra nettet - en service, som er til rådighed 24/7.

Det er korrekt, at det er også billigere at give digital information end trykt information. Men når den digitale information er af langt mere præcis, og derfor af højere kvalitet, synes vi, det er et godt bytte for kunderne.

Publiceret 14 January 2019 11:49