Mads Ulrick Kristensen ses her i den nyåbnede Luxury Pop-up shop på Allerød Torv. Foto: Privat.
Mads Ulrick Kristensen ses her i den nyåbnede Luxury Pop-up shop på Allerød Torv. Foto: Privat.
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Pop-up shop i centrum af Lillerød

Kvalitetsvarer, økologi og skønhedspleje for kroppen er konceptet for den pop-up shop, der onsdag åbnede på Allerød Torv

Af Anne Lønstrup

I fredags fik to unge fyre en god idé. De ville åbne en ”Luxury Pop-up shop” i Lillerød. Som sagt så gjort. I dag, onsdag, slog de dørene op i Karin Hermansens tidligere guldsmedebutik på Allerød Torv.

”Vi sælger økologiske skønhedsplejeprodukter, og har derudover noget af det reneste kildevand fra Toscana, San Felice. Senere på ugen kommer der vin fra Norditalien samt lækre olivenolier og kropsolier med havtorn, lyng og baobab fra Skagen Seaside,” fortæller den 20-årige iværksætter Mads Ulrick Kristensen.

Læs også: GLS PakkeShop er åbnet i bymidten

Han er født og opvokset i Allerød og har sin egen salgs- og markedsføringsvirksomhed, hvor han i to år har levet af at sælge forskellige produkter videre til større detailhandler. Det er nogle af produkterne fra denne virksomhed, der nu bliver solgt direkte i pop-up shoppen.

Den unge iværksætter har kontor i Birkerød, men drømmer om at rykke til Lillerød.

”Jeg har en forkærlighed for Lillerød, hvor jeg er født og opvokset. Jeg og min makker, Patrick Thomsen, drømmer om at kunne skabe lidt liv i Lillerød, for vi synes, det er mega-ærgerligt, at flere af butikkerne i Lillerød er lukket. Når jeg står her, kan jeg kigge over på den lukkede grønthandler. Det er ikke fedt. Da jeg var lille og cyklede rundt i byen, var der butikker i alle gaderne,” siger han og tilføjer, at jo ældre han bliver, jo mere kan han se vigtigheden af at støtte sit lokalsamfund.

Andre temaer i støbeskeen

Luxury Pop-up shop er, som navnet siger, en midlertidig forretning. Dog vil de to iværksættere gerne blive i lokalet, hvis det kan lade sig gøre, og da Mads Ulrick Kristensen også forhandler f.eks. sportsudstyr og elektronik sin salgs- og markedsføringsvirksomhed, kunne de også godt tænke sig at sælge den type varer.

”Vi vil nok køre et tema af gangen. Lige nu er det økologi og kvalitetsprodukter til kroppen. Vi ved ikke hvor længe vi bliver i det tema, det kommer også an på, hvordan borgerne reagerer,” siger han om det nye tiltag, der følger samme åbningstid som de almindelige butikker.

Publiceret: 06. December 2017 12:21

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder og
annoncer hver dag fra Allerød Nyt

Politiken
Seneste nyt
Ekstra Bladet
Seneste nyt
Jyllands-Posten
Seneste nyt